dimecres, 12 de juny del 2013

Valoració final del quadern i de les activitats

Per tancar el meu blog, una vegada realitzat el període de pràctiques a l’escoleta de Son Caliu, faré una valoració tant d’aquesta eina (el blog) com de les activitats proposades.

Aquesta assignatura, innovació i reflexió educativa, crec que és una bona eina per aprendre i per poder reflexionar sobre les pràctiques que hem dut a terme tant les meves companyes com jo. A més, podem adonar-nos dels aprenentatges que hem adquirit. Personalment, a través de les etiquetes que podem a cada entrada, m’he adonat de les competències que més treballo i les que encara he d’assolir.  

Gràcies al blog hem pogut compartir les nostres experiències i aprenentatges, i d’aquesta manera hem pogut aprendre els uns dels altres. D’aquesta manera, les practicants podíem comparar els nostres projectes de millora i les bones pràctiques educatives, per exemple, i hem pogut agafat idees per a dur a terme al centre.
Aquesta tasca, la creació i el manteniment del blog, m’ha agradat molt i m’ha resultat de gran utilitat perquè mai havia realitzar un i no sabia com fer-ho. Amb aquesta assignatura he aprés a crear-lo i aquest fet, crec que és mol profitós per a una futura mestra. L’ús de les noves tecnologies és un fet que un docent ha de conèixer.
Per altra banda, el quadern i les activitats del blog m’ha fet prendre consciència de les meves competències, les que tinc assolides i les que he de treballar. A més, he pogut reflexionar i demanar-me el perquè dels meus actes i les seves conseqüències (sempre parlant en un àmbit escolar).

Abans de començar les pràctiques hi havia moltes competències que encara no havia assolit, però actualment crec que he aconseguit gran part dels objectius que hem vaig proposar al començament d’aquesta assignatura. Algunes de les competències que he millorat  amb aquesta assignatura i les pràctiques són: Ser més autònoma en el meu aprenentatge i adonar-me dels meus punts forts i febles (les competències assolides i les que he d’aconseguir);  reflexionar i demanar-me el perquè de les activitats, actituds i treballs que realitzo al centre, ser conscient de quines són les bones pràctiques docents i les que no, analitzar el funcionament i la dinàmica dels centres i de les aules d’infantil o reflexionar sobre els meus errors per cercar maneres de millorar.
Per concloure, m’agradaria afegir que la meva valoració tant de les pràctiques com d’aquesta assignatura és molt positiva ja que he adquirit diversos aprenentatges i competències. A més, de saber reflexionar el perquè dels meus actes.
Recomano aquesta experiència a totes les persones que es vulguin dedicar a la docència.



Les competències que he elegit per aquesta entrada són:  La 2.1 perquè he  reflexionat sobre els meus punts forts i febles i d’aquesta manera, m’he adonat de les competències que tinc assolides i les que encara de treballar. També la 2.4 ja que en aquesta entrada he valorat el meu procés d’aprenentatge en aquesta assignatura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada