dimecres, 17 d’abril del 2013

Comparació de jornades

                 

Comparant la metodologia i organització del meu centre amb les meves companyes que fan les pràctiques en el mateix nivell que jo (aula d’infants 1-2 anys), personalment considero que hem coincidit bastant pel que fa a la planificació de la jornada i de les activitats. Cada una hem explicat com és la seva jornada i con planifiquen i es duem a terme les activitat. D’aquesta manera em vaig adonar que tots els centres es regeixen per rutines i hàbits,  conceptes imprescindibles a l’educació infantil.

D’altra banda, em va cridar l’atenció que alguns centres decideixen fer l’activitat diària abans de sortir al pati. En el meu cas, per exemple, els la fem quan aquest acaba. Crec que és una bona idea fer algunes activitats (en les quals els infants hagin d’estar més concentrats i atents) abans d’anar al pati perquè quan entren després a l’aula estan ja alterats i actius d’haver jugar, saltat, corregut, etc. al pati.  També he trobat diferències en les activitats programades, alguns centres donen més importància als jocs d’experimentació i manipulació dedicant tres sessions a la setmana, un dia fan psicomotricitat i dediquen un dia a treballar la unitat didàctica. Mentre al centre on estic jo es dedica un dia per a una activitat diferent i més variada.

Un altre aspecte que em va cridat molt l’atenció és que a alguns centres, com a Son Espanyolet, no es fa el bon dia i baix el meu punt de vista és un moment molt important ja que d’aquesta manera els infants van creant i adquirint la seva identitat i es poden sentir membres d’un grup on tots són importants.  

Un aspecte positiu que totes les companyes hem mencionat és el treball que realitza l’equip docent per ajudar als infants a que desenvolupin la seva autonomia, un dels principals objectius dels centres. A més de potenciar l’experimentació i manipulació, el desenvolupament motriu i cognitiu i les interaccions tant amb els adults com amb els seus iguals.

Per concloure, m’agradaria afegir que després de comparar la meva jornada amb la d’altres centres si pogués canviar algun aspecte seria l’horari ja que penso que algunes activitats serien més productives si les féssim abans del pati. Tot i així considero que la dinàmica de l’aula i la programació són molt adequades.



L’etiqueta que he seleccionat és la 1.3 perquè he accedit i revisat altres blocs i experiències d’altres companyes per ampliar la meva formació. L’altra etiqueta és la 4.2 ja que he comparat la meva jornada escolar amb la d'altres centres per tal d’identificar les bones pràctiques i comparar-les.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada