dijous, 14 de març del 2013

Com treballar les meves competències professionals



Una vegada mencionades les competències que crec que tinc assolides i les que encara he d’assolir, he de mencionar que mitjançant les pràctiques que estic realitzant a l’escoleta Na Burguesa estic segura que milloraré moltes d’elles. 

És un fet que si l’entorn és favorable l’assoliment i millora d’aquestes és més fàcil. Actualment tinc un àmbit immillorable ja que puc observar com és el dia a dia de l’escoleta, les estratègies que empra l’educadora, les diferències entre cada infant, les seves inquietud, motivacions i interessos, entre d’altres fets importants que una mestra ha de conèixer i posar en pràctica per dur a terme una bona pràctica educativa. Per aconseguir-ho, gràcies a l’observació de les situacions diàries de l’escoleta puc deixar constància de les experiències  per a posteriorment fer una reflexió de l’espai del centre, les actuacions de l’educadora, el tracte educadora-infant i dels infants amb els seus iguals, és a dir, totes les interaccions i aprenentatges que es poden dur a terme.
Tota la documentació  recollida a les pràctiques ja sigui de forma escrita (anàlisis de centre i d’aula, diari o a les meves pròpies reflexions i conclusions), com amb fotografies. Després, una vegada tingui aquesta informació, podré reflexionar com es du a terme una bona pràctica educativa.

Viure dia a dia amb el infants em serveix per relacionar la teoria amb la pràctica i desenvolupar estratègies per millorar personalment per a ensenyar als infants no només conceptes dels currículum, sinó també valors i normes que el centre ha establert. La relació amb la tutora i les altres educadores és de gran ajuda perquè  puc millorar les meves competències professionals ja que aquestes m’aporten informació de com actuar en segons quins moments, com per exemple quan dos infants barallen per una joguina, i m’aclareixen els meus dubtes. A més de conèixer un model educatiu.

La veritat és que estic molt contenta en el meu centre i crec que s’aprèn molt dia a dia.




L’etiqueta 2.3 l’he posat perquè he deixat constància del que vull aprendre. Els meus objectius són entre d’altres, adquirir les estratègies d’intervenció necessàries per a poder dur a terme una bona pràctica educativa. Personalment crec un dels objectius primordials que he d’adquirir és saber com i quan intervenir quan hi ha un conflicte entre dos o més infants, que paulatinament vaig aprenent i millorant al centre on faig pràctiques.
L’altra etiqueta, la 3.2, fa referència a les reflexions de la distribució del temps i de l’espai, les dinàmiques de treball de la tutora i la relació amb el professorat i les famílies, per exemple.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada