dimarts, 5 de març del 2013

Moment observat a l'aula dels pintors violetes


Avui, dimarts 5 de març, entre les 9:00-09:45h. durant l’hora de joc lliure, un dels infants s’ha apropat a una cartolina que tenen aferrada a la paret dedicada a les famílies. En aquesta podem trobar-hi fotografies dels infants amb les seves famílies i en començar a assenyalar-la, l’educadora li va fer unes preguntes i varen tenir la següent conversació :

        -“¿Dónde está papá?"
       -“Aquí” (Assenyala a la fotografia on es trobava el seu pare amb un gran somriure)
       -“¿Y la mamá?" 
       -“Aquí” (També ho fa correctament. Cada vegada el veim més content i satisfet de demostrar-nos els seus coneixements)
      -“¿Y tú, dónde estás?”
      -“Estoy aquí” (Va dir somriuen i amb certesa)
      -“¿Y tu hermana?” (És la seva germana bessona, que assenyala a la fotografia)
       -“¿Y el bebé dónde está?

Es va quedar pensant uns segons i va dir en veu alta per a ell mateix “y el bebé…”. De seguida va assenyalar a la seva mare i va dir:

      -  “El bebé está en la barriga de mamá”

Al observar aquesta situació em va sortir un somriure perquè va ser un moment en el qual l’infant va haver de reflexionar per saber on estava el bebè. Vaig poder deduir que és un infants curiós i orgullós de les seves conquestes.
Pel que fa a l’actitud de l’educadora em va parèixer encertada, ja que tractava amb delicadesa a l’infant i a la vegada el feia protagonista mentre mostrava els seus coneixements a la resta de companys i companyes. Vaig poder observar que aquesta tutora confia en les capacitats dels infants i sap aprofitar els moments espontanis que sorgeixen dia a dia a l'aula.




Per aquesta entrada he seleccionar la competència professional que pertany al punt 1.4 pel fet que he pogut arribar a unes conclusions mitjançant l’observació directa del dia a dia a l’aula. Amb la situació que he descrit, he pogut descobrir quina és com l’actitud de la tutora enfront una situació espontània i quina concepció té dels infants, per exemple.
D’altra banda, l’altra etiqueta, crec que també és adequada perquè mentre observava l’escena i posteriorment, la descrivia, m’anaven sorgint preguntes en quant al funcionament i la dinàmica que té la tutora a l’aula (en comptes de dins el centre).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada